Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

Προτεινόμενο νομοσχέδιο για αλλαγές στα Πανεπιστήμια

MEGA_Allages sta panepistimia 5-7-2011 HD by philosofos
Η "μεταρρύθμιση" που προσπαθεί να περάσει το Υπουργείο Παιδείας έχει πολλά σημεία που πρέπει να αξιολογηθούν και να διαβαστούν με προσοχή. Πως να απορρίψεις ένα προσχέδιο 110 σελίδων και 75 άρθρων χωρίς να γνωρίζεις τι ακριβώς περιέχει. Εκ των προτέρων πάντως, τη συζήτηση περί "Λέσχης Μπίντεμπεργκ" και της διάλυσης της Παιδείας από το μέλος της κυρία Διαμαντοπούλου, την απεχθάνομαι και δεν θα συμμετέχω.
Πολλά σημεία δε, τα κρίνω θετικά:
  • Τη δωρεάν παροχή και διανομή όλου του απαιτούμενου εκπαιδευτικού υλικού
  • Σχέση χρηματοδότησης - με τις 4ετείς προγραμματικές συμφωνίες του Ιδρύματος με το υπουργείο Παιδείας
  • Αξιολόγηση
Δυστυχώς όμως υπάρχουν και πολλά αρνητικά σημεία όπως:
  • Δημιουργούνται πτυχία πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων. Διαφοροποιημένα και ουσιαστικά ανύπαρκτα επαγγελματικά δικαιώματα. Το πτυχίο, όπως το ξέραμε, τελειώνει...
  • μπαίνει "ταφόπλακα" στη δωρεάν σίτιση και στέγαση... 
  • υπάρχουν καινούργιες συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολών... 
  • έρχονται ολοταχώς τα δίδακτρα από τις προπτυχιακές σπουδές. 
  •   υπάρχουν οι ελαστικές σχέσεις στους καθηγητές. Θα υπάρχει μια μικρή ομάδα καθηγητών, οι υπόλοιποι θα είναι με συμβάσεις.
  •  υπάρχει η κατάργηση του ασύλου και,
  •   υπάρχει μια ολιγαρχική διοίκηση στα πανεπιστήμια, που περισσότερο μοιάζει με τις διοικήσεις ανωνύμων εταιριών ή πολυεθνικών, παρά με εκπαιδευτική διοίκηση για τον πανεπιστημιακό χώρο
Σκεφτείτε ένα χώρο ιδεών που με την πρώτη φασαρία θα καλείται η αστυνομία, που θα μπορεί να παρέμβει κατασταλτικά σε χώρους συνελεύσεων, κυλικείου, ίσως ακόμα και εντός αμφιθεάτρου. Λένε πως δεν υπάρχει θέμα διδάκτρων. Ωραία, πως θα χρηματοδοτείται το Πανεπιστήμιο; Γιατί να καταργηθεί ο θεσμός του Λέκτορα; Τι θα γίνει με τους 407; Τριετης κύκλος σπουδών; Δηλαδή αν κάποιος θέλει να γίνει δάσκαλος μετα από 3 χρόνια τι θα βγαίνει, ημιδάσκαλος (sic). Τίθεται σοβαρό ζητημα συνταγματικότητας αυτού του σχεδιου νομου, καθώς καταργείται η δωρεάν παιδεία, όπως προβλέπεται και αντικαθίσταται από μια παιδεία ενταγμένη στους νόμους της αγορας. 
Ειμαι αντίθετος με τη λογική του "νέου πανεπιστημίου", όπως προβάλλεται από το Υπουργείο Παιδείας και διαφημίζεται από τα φιλικά προς αυτώ κανάλια. Χωρίς να υιοθετώ αριστερές λογικές αφορισμού των πάντων, διαφωνώ πως κάτι που μας γυρίζει πίσω στη δεκαετία του '50, όπου μόνο οι γόνοι των πλούσιων οικογενειών είχαν τις ευκαιρίες, να περιβάλλεται τον μανδύα του "νέου" και του "σωστού". Με την πίεση που θα ασκηθεί στους φοιτητές να τελειώνουν στα 3 χρόνια, πολλοί θα εγκαταλείψουν τις σπουδές, ενώ όσοι πάρουν άτοκο δάνειο (!!!) είναι αμφίβολο αν θα βρουν δουλειά αμέσως μετά για να το ξεπληρώσουν. Σ’ ένα τέτοιο ίδρυμα δε θα ήθελα να φοιτώ ούτε εγώ, ούτε τα παιδιά μου. 
Σχέδιο Νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση 04072011.pdf [686.5 KiB]

Δεν υπάρχουν σχόλια: