Κυριακή, 12 Απριλίου 2009

Ο καλυτερος καθηγητης του κοσμου

Η τάξη του Λυκείου όπου διδάσκει Μαθηματικά ο Σαμ Καλαβίτα είναι εξαιρετικά θορυβώδης και ζωντανή- υπερβολικά θα έλεγαν συνάδελφοί του. Ο καθηγητής ξέρει έναν έναν τους μαθητές του στην Προπαρασκευαστική Ακαδημία Φέρμοντ, στο Άναχαϊμ της Καλιφόρνιας, και στους περισσότερους έχει δώσει μάλιστα κάποιο παρατσούκλι (Πεταλούδας, Μπάτμαν, Τσάμπιον κ.λπ.). Αυτοί από την πλευρά τους θεωρούν τον Καλ, όπως τον αποκαλούν, τον καλύτερο καθηγητή Μαθηματικών του κόσμου. Και ίσως να μην έχουν άδικο. Τα αποτελέσματα του περυσινού διαγωνισμού Αdvanced Ρlacement (ΑΡ), που επιτρέπει στους μαθητές Λυκείου να αποκτούν προβάδισμα για το πανεπιστήμιο, δείχνουν πως οι 81 μαθητές του Σαμ Καλαβίτα πέτυχαν τα καλύτερα αποτελέσματα, με μέσο όρο 4,79 στα 5 (69 πήραν το τέλειο 5). Στις 19 Φεβρουαρίου, ο Σαμ Καλαβίτα τιμήθηκε με το βραβείο Siemens, που απονέμεται σε 50 καθηγητές «για την υποδειγματική διδασκαλία τους και την ενθουσιώδη προσήλωσή τους στους μαθητές».

Πρώην μηχανικός αεροδιαστημικής, πρώην προπονητής της πάλης σε Λύκεια και για λίγο εργάτης σε ράντσο στη Μοντάνα, ο Καλ, ο οποίος είναι και πατέρας εννέα παιδιών, έχει πολύ καλή σχέση με τους μαθητές του και ενεργητικότητα που περισσεύει. Βλέπει τον εαυτό του σαν ένα είδος προπονητή των Μαθηματικών και πιστεύει πως η μάθηση πρέπει πριν απ΄ όλα να είναι ένα παιχνίδι. Ο μεγάλος εχθρός του είναι η πλήξη. «Μας βάζει προκλήσεις, όμως ξέρει και να μας κάνει να αισθανόμαστε άνετα και κυρίως εξηγεί καλά», λέει στους «Τάιμς» του Λος Άντζελες ο 16χρονος Μπρουκ Τζινγκ.

Ο Σαμ Καλαβίτα ανέπτυξε την εκπαιδευτική φιλοσοφία του όταν ήταν προπονητής πάλης.

Θεωρεί ότι η διαδικασία της μάθησης είναι η ίδια στα μαθηματικά και στη φυσική αγωγή- ο μαθητής πρέπει να αποκτά νέες δεξιότητες, να τις αφομοιώνει με την πρακτική άσκηση, αλλά και να μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιστρέφει στα βασικά. «Μία από τις δυσκολίες της συμβατικής προσέγγισης είναι ότι οι καθηγητές πιστεύουν πως πρέπει να βάλουν το περιεχόμενο των εγχειριδίων μέσα στο κεφάλι των μαθητών, οι οποίοι πρέπει στη συνέχεια να μπορούν να το αναμασούν. Το πρόβλημα είναι ότι πολύ γρήγορα τα έχουν όλα ξεχάσει», διαπιστώνει.

«Υπόσχομαι στους μαθητές ότι μαζί μου δεν θα ξεχάσουν ποτέ».

Κάνει ιδιαίτερα μαθήματα στα διαλείμματα και τα Σάββατα οργανώνει φροντιστήρια τα οποία παρακολουθούν κάθε εβδομάδα πάνω από 60 μαθητές. Παραδέχεται πως οι περισσότεροι από τους μαθητές του δεν είναι μαθηματικές ιδιοφυΐες, όμως λατρεύουν τον διαφορικό και τον ολοκληρωτικό λογισμό, έναν κλάδο των Μαθηματικών που χρησιμοποιείται στις φυσικές επιστήμες, στη μηχανική και στην οικονομία. «Αυτό που τους αρέσει στον διαφορικό και ολοκληρωτικό λογισμό είναι ότι δεν πίστευαν ποτέ πως θα ήταν ικανοί να τους κάνουν», εξηγεί. «Δουλειά μου δεν είναι να κάνω να γεννιούνται ιδιοφυΐες, αλλά να ενθαρρύνω την επιμονή».
(από Τα Νεα)

Δεν υπάρχουν σχόλια: