Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2008

Οι Πύργοι του Ανόι

Οι Πύργοι του Ανόι

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πίσω από τις λέξεις ...παίζει ο Αλέξης


Του Μάλαρζ δεν του άρεσε που ο Πεσέιρο έκανε rotation με τους τερματοφύλακες και το δήλωσε δημοσίως στη συνέντευξή του προς το «Goal» την προπερασμένη Δευτέρα...

Το rotation του Πεσέιρο στους τερματοφύλακες έκανε τον Γκαλίνοβιτς από αναπληρωματικό βασικό και τον Μάλαρζ από βασικό (εκ μεταγραφής μάλιστα) αναπληρωματικό?

«Τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά το αυτό μένειν» που έλεγε και ο Ηράκλειτος ο Εφέσιος, για να συμπληρώσει προς τεκμηρίωσιν του συλλογισμού του ότι «δις ες τον αυτόν ποταμόν ουκ αν εμβαίης»!

Σε απλά (νέα) ελληνικά, αυτό σημαίνει ότι «τα πάντα αλλάζουν, ποτέ δεν μένουν τα ίδια και γι' αυτό δεν μπορείς να μπεις δύο φορές ακριβώς στο ίδιο ποτάμι».

Το ότι δεν μπορείς να μπεις δύο φορές μέσα στο ίδιο ποτάμι είναι διαπιστωμένο επιστημονικώς. Το αν μπορείς να μπεις δύο φορές κάτω από το ίδιο τέρμα θα διαπιστωθεί στατιστικώς...

Φαντάζομαι ότι την Κυριακή που ο Μάλαρζ κάθισε στον καναπέ του σπιτιού του για να παρακολουθήσει το ματς Παναθηναϊκός - Λεβαδειακός και είδε τον Τζόρβα στη βασική ενδεκάδα του Παναθηναϊκού, θα έστειλε το εξής θυμόσοφο μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο του Γκαλίνοβιτς:

«Εκεί που είσαι ήμουνα κι εκεί που ήμουν ήρθες»!

Ο Γκαλίνοβιτς, ο Μάλαρζ και ο Τζόρβας απαρτίζουν ένα περίεργο σύμπλεγμα. Αν δεν φοβόμουν ότι θα παρεξηγηθώ, επειδή τάχα θίγω προσωπικά δεδομένα, θα έλεγα ότι στην πραγματικότητα κινούνται σε ένα αθλητικό (και όχι ερωτικό, διάβολε) ιψενικό τρίγωνο!

Ο Τζόρβας πήρε τη θέση του Γκαλίνοβιτς, που πήρε τη θέση του Μάλαρζ, που πήρε τη θέση του Τζόρβα!

Ουπς!

Στο ιψενικό ερωτικό τρίγωνο ο Νορβηγός συγγραφέας Χένρικ Ιψεν ανακάτευε το συζυγικό ζεύγος και τον εραστή, που ήταν φιλικό πρόσωπό τους...

Στο αθλητικό ιψενικό τρίγωνο, ο Τζόρβας παίζει το ρόλο του εισβολέα!

Μ’ αυτά και μ’ αυτά ο νέος βασικός τερματοφύλακας του Παναθηναϊκού επιβεβαιώνει όχι μόνο τον Ιψεν, αλλά ακόμη και τον Πασχάλη (Αρβανιτίδη), που το 1968 τραγουδούσε με τους Olympians το «πίσω από τις λέξεις έρχεται ο Αλέξης»!

Ο Αλέξης του τραγουδιού ερχόταν πίσω από τις λέξεις (των μαθητικών βιβλίων) και έκανε το κοριτσάκι να μελαγχολεί. Ο Αλέξης του Παναθηναϊκού έρχεται επίσης πίσω από τις λέξεις, που οφείλει να αρθρώνει ένας τερματοφύλακας προς τη λοιπή οπισθοφυλακή.

Ερχεται επίσης (στην κυριολεξία) πίσω από τον ΟΦΗ και ελπίζει να μην κάνει τον Τεν Κάτε να μελαγχολήσει!

Ούτε βεβαίως να μετανιώσει για τη φάμπρικα που άνοιξε με το rotation στους τερματοφύλακες...

Πριν από τον Τεν Κάτε, ο Τζόρβας είχε ανοίξει τη δική του φάμπρικα με το rotation: το καλοκαίρι του 2007 ο Παναθηναϊκός τον έστειλε στον ΟΦΗ για να κάνει το αγροτικό του και εκεί βρέθηκε πίσω από τον Βέλγο Πίρσμαν...

Η μετάθεση φαινόταν δυσμενής και παρέμεινε τέτοια, ακόμη κι όταν ο Τζόρβας πήρε προαγωγή και από δεύτερος έγινε πρώτος: ο Πίρσμαν πλήρωσε τα πέντε γκολ που έφαγε από τον Αστέρα Τρίπολης στο Ηράκλειο και από τη Βέροια και ο Μάουρερ αποφάσισε να τον παρκάρει στον πάγκο...

Ο Τζόρβας εμφανίστηκε για πρώτη φορά κάτω από τα δοκάρια του ΟΦΗ με αντίπαλο τον Ατρόμητο στο Περιστέρι στις 4 Νοεμβρίου του 2007. Μια μέρα που αποδείχτηκε μεγάλη από πάσης απόψεως...

Μεγάλη ως εμπειρία, διότι σηματοδότησε την πρώτη συμμετοχή του ως βασικού τερματοφύλακα στην Α’ Εθνική: η μοναδική μυρωδιά που είχε πάρει ήταν τα 14 λεπτά που του παραχώρησε ο σεσημασμένος για τη γαλαντομία του Βίκτορ Μουνιόθ την προηγούμενη χρονιά σε ένα ματς με την Κέρκυρα.

Στο ντερμπούτο του με τη φανέλα του ΟΦΗ στη Super League ο Τζόρβας έμεινε άγαλμα στο φάουλ του Λουτσιάνο και ο Ατρόμητος, αν και έπαιζε από το 58’ με δέκα παίκτες, νίκησε με 1-0.

Η μέρα υπήρξε μεγάλη και από πλευράς χρόνου, διότι ανέτειλε στο Περιστέρι και έδυσε αργά το βράδυ στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, όπου καμιά τριανταριά οπαδοί του ΟΦΗ τον έβαλαν στη μέση και του άλλαξαν τον αδόξαστο!

Κοκκίνισε ακόμη και ο... Καζαντζάκης (του οποίου το όνομα φέρει ο αερολιμήν του Χάνδακα) από την ντροπή για όσα ελέχθησαν στο χώρο αφίξεων!

Οι οπαδοί του ΟΦΗ είχαν δείξει από την πρώτη στιγμή τα? αβρά αισθήματά τους προς τον Αλέξη, λόγω της Παναθηναϊκής προέλευσής του, μάλιστα μια Κυριακή του την έπεσαν στη διάρκεια του αγώνα μπάσκετ ΟΦΗ - Ιωνικός Νικαίας και τον ανάγκασαν να φύγει άρον άρον...

Τόσο πολύ τον αντιπαθούσαν οι Ομιλίτες, ώστε έφτασαν σε σημείο να τον θεωρούν υπαίτιο όχι μόνο για τις ήττες του ΟΦΗ αλλά ακόμη και για την κακοκαιρία που έκανε ζημιά στην παραγωγή της σταφίδας!

Εκείνο το βράδυ, εκτός από τον Τζόρβα, προπηλακίστηκαν επίσης ο Ράινερ Μάουρερ για την επιλογή του και ο συνεργάτης του Φανούρης Πατηνιώτης, που είχε το ρόλο του προπονητή των τερματοφυλάκων.

Με τόση μανία που είχαν εκείνο το βράδυ οι οπαδοί του ΟΦΗ φαντάζομαι ότι θα προπηλάκιζαν όχι μόνον τον Τζόρβα και τον Πατηνιώτη, αλλά ακόμη και τον Μύρωνα Σηφάκη, στον οποίο χρωστάνε τη μεγαλύτερη χαρά της ζωής τους στα γήπεδα...

Ο Μάουρερ έφυγε έπειτα από λίγο καιρό και ο Παράσχος που τον αντικατέστησε δεν έκανε rotation: εμπιστεύτηκε τον Τζόρβα, τον στήριξε, του ανέβασε το φρόνημα και τον έκανε να φυσάει.

Φύσηξε τόσο πολύ που ταρακουνήθηκε και ο Ρεχάγκελ!

Ο ακατονόμαστος έγινε πρώτα ανεκτός, ύστερα συμπαθητικός, ύστερα εισέπραξε τα πρώτα δειλά χειροκροτήματα και στο ματς με τον ΠΑΟΚ γνώρισε την αποθέωση και ανταπέδωσε βάζοντας το χέρι στην καρδιά του...

Το 'χει αυτό το (καλό ή κακό) συνήθειο ο Αλέξης: τη σεζόν 2005-06, όταν πήγε στο γήπεδο «Γεώργιος Καραϊσκάκης» ως δεύτερος τερματοφύλακας του Παναθηναϊκού. Μπήκε από τους πρώτους στον αγωνιστικό χώρο για την προθέρμανση και οι οπαδοί του Ολυμπιακού, που δεν τον ήξεραν ούτε κατ’ όνομα ούτε κατ’ όψιν, απλά άρχισαν να τον βρίζουν...

Ο Τζόρβας όχι μόνο δεν έτρεξε να κρυφτεί, αλλά κατευθύνθηκε προς τη θύρα 7 και χτύπησε το χέρι του στο μέρος της καρδιάς, όπου ήταν κεντημένο (πάνω στη φόρμα) το τριφύλλι.

Δεν ήταν κακό αυτό, αλλά θα μπορούσε να γίνει χειρότερο, αν ο Αλέξης έβαζε το χέρι του όχι στην καρδιά, αλλά στον αστράγαλο, όπου έχει χτυπήσει ένα τατουάζ με το τριφύλλι!

Κατόπιν τούτου, όποιος τον ρωτήσει «τι ομάδα είσαι;» θα πάρει εγγράφως την απάντηση!

Ο Τζόρβας είναι γέννημα-θρέμμα της Παιανίας, απλά, όπως κάθε Παναθηναϊκός που σέβεται τον εαυτό του, πέρασε για εκπαίδευση από τον Αγιο Νικόλαο, τη Μαρκό, τον ΟΦΗ και (εκτάκτως για την περίπτωσή του) από τον Θρασύβουλο...

Σε πέντε σεζόν στον Παναθηναϊκό έπαιξε όλα κι όλα 14 λεπτά! Σε οκτώ σεζόν ο Νικοπολίδης είχε παίξει σε 20 αγώνες, χώρια που ντεμπουτάρησε σε εκτός έδρας ντέρμπι με τον Ολυμπιακό!

Ο Νικοπολίδης είχε μπροστά του ένα βουνό, όνομα και πράγμα: τον Βάντσικ. Ο Τζόρβας μάλλον έπεσε πάνω σε μια οροσειρά: Νικοπολίδης, Χαλκιάς, Κοτσόλης, Γκαλίνοβιτς, Εμπέντε...

Πέντε -αν δεν μου ξέφυγε κανείς- τερματοφύλακες υπερασπίστηκαν την εστία του Παναθηναϊκού, αφήνοντας τον Τζόρβα συνήθως τρίτο και σπανίως δεύτερο.

Ατυχώς γι' αυτόν, τότε δεν ήταν πολύ της μόδας το rotation στους τερματοφύλακες για να... τρουπώσει και να αποδείξει ότι δικαιούται κάτι παραπάνω από τα σκάρτα 15 λεπτά δημοσιότητας που του είχε χαρίσει ο Μουνιόθ, για να κάνει το χατίρι του... Γουόρχολ!






Τα χέρια, οι οδηγίες...

Η δυσμενής μετάθεση στον ΟΦΗ εξελίχθηκε σε ευμενή και έφερε την προαγωγή του: όταν ο Τεν Κάτε είδε τον Μάλαρζ, απογοητεύθηκε, επειδή ο Πολωνός δεν είναι καλός στο παιχνίδι με τα πόδια. Αν και συνιστά οξύμωρο σχήμα, το κριτήριο είναι πολύ σημαντικό: ο τερματοφύλακας, ενώ είναι ο μόνος που μπορεί να βάλει χέρι στην μπάλα, εντούτοις κρίνεται και από το πόσο καλά μπορεί να την κλωτσήσει! Επίσης, ο τερματοφύλακας κρίνεται και από το πόσο καλά μπορεί να μιλήσει όχι στην μπάλα (διάβολε, δεν πρέπει σώνει και καλά να είναι βιρτουόζος), αλλά στους συμπαίκτες του και δη στους αμυντικούς, τους οποίους οφείλει να καθοδηγεί...

...το περίσσευμα από τους στόπερ...

Ο Τεν Κάτε δίνει πολύ μεγάλη σημασία σε αυτές τις ιδιαίτερες ικανότητες ενός τερματοφύλακα. Ο Μάλαρζ απείχε από τις απαιτήσεις του, διότι μένει κάτω από τα δοκάρια του, δεν ανοίγεται δίκην λίμπερο για να κουβαλήσει την μπάλα και δεν είναι πολύ ομιλητικός. Ζήτησε, λοιπόν, έναν αντικαταστάτη του και το αίτημά του θεωρήθηκε πολύ φυσιολογικό, άλλωστε ο πολυμετοχικός Παναθηναϊκός δεν θα είχε πρόβλημα να ξοδέψει και γι’ αυτήν τη θέση. Συν τοις άλλοις (για να γράψω τώρα κι εγώ την κακία μου, που είναι της μόδας) του περίσσευαν λεφτά στο μπάτζετ από την οικονομία στους στόπερ!

...ο Γκαλίνοβιτς...

Δεν ξέρω αν ο Αντωνίου έψαξε στην αγορά, άλλωστε δεν έχει σημασία. Σκέφτηκε τον Τζόρβα και εισηγήθηκε την επιστροφή του, στο κάτω κάτω θα ερχόταν ως δεύτερος και ο Τεν Κάτε δεν έμοιαζε για? Πεσέιρο, ώστε να κάνει rotation στους? τερματζήδες. Αμ δε! Προϊόντος του χρόνου, ο Ολλανδός προπονητής πείσθηκε ότι ούτε ο Γκαλίνοβιτς μπορεί να του κάνει τη δουλειά, γι’ αυτό τον σχόλασε! Νεότερες δημοσιογραφικές έρευνες αποδεικνύουν ότι από τα δέκα ματς στα οποία ο Κροάτης υπερασπίστηκε την εστία του Παναθηναϊκού μόνο σε ένα (εναντίον της Ιντερ) υπήρξε αθώος και σε αυτό «έφαγε» δύο γκολ!

...και τα τρένα που πέρναγαν

Πέρυσι ο Παναθηναϊκός προδόθηκε κατά περιόδους και από τους δύο τερματοφύλακές του. Ο Μάλαρζ, που έτυχε της εμπιστοσύνης του στην αρχή, έφαγε μια... φάβα από τον Ηρακλή και τότε ανέλαβε δράση ο Γκαλίνοβιτς, ο οποίος με τη σειρά του έβλεπε τα τρένα (με οδηγό τον Ρατζίνσκι) να περνούν από το σταθμό της...Ξάνθης. Τέτοιες άσχημες στιγμές βεβαίως μπορούν να τύχουν ακόμη και στον καλύτερο τερματοφύλακα του κόσμου, ως εκ τούτου για κάθε μεγάλη απόκρουση υπάρχει πάντοτε μια μεγάλη γκάφα και αυτό το γνωρίζουν όλοι όσοι έχουν θητεύσει σε αυτήν τη θέση...

Ο καρπαζοεισπράκτορας...

Μια και το 'φερε η κουβέντα, ο τερματοφύλακας είναι το πιο δημοφιλές εξιλαστήριο θύμα στις αποτυχίες μιας ομάδας. Αν δεν ήταν, φαντάζομαι ότι δεν θα συγκινούσε τον συγγραφέα Πέτερ Χάντκε για να γράψει το μυθιστόρημα και τον σκηνοθέτη Βιμ Βέντερς για να γυρίσει την ταινία «Ο φόβος του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι». Δεν είμαι σίγουρος, αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει ανάλογο βιβλίο ή φιλμ που να αναφέρεται στο φόβο του στόπερ πριν από την κεφαλιά, στο φόβο του χαφ πριν από τη σέντρα. Ή στο φόβο το σέντερ φορ πριν από το τάκλιν. Είναι, όπως έχει γράψει και ο Εντουάρντο Γκαλεάνο (στα «Χίλια πρόσωπα του ποδοσφαίρου»), σαν τον καρπαζοεισπράκτορα των τσίρκων!

...η καθυστερημένη επιλογή...

Στα ενδότερα της Παιανίας και του ΟΑΚΑ ο Γκαλίνοβιτς εγκαλείται διότι είναι ασταθής στις επεμβάσεις του, δεν επικοινωνεί όπως πρέπει με τους συμπαίκτες του και γενικώς δεν τους εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια. Η εμφάνιση του Τζόρβα στο ματς με τον Λεβαδειακό, ενώ θεωρητικώς θα συνιστούσε έκπληξη, στην πραγματικότητα ήταν όχι απλά αναμενόμενη, αλλά κρίθηκε κιόλας καθυστερημένη! Ο Τεν Κάτε στάθμισε τις καταστάσεις και πήρε την απόφασή του, με όλα τα πλεονεκτήματα, αλλά και τα ρίσκα που ενέχει: στην πραγματικότητα ο Παναθηναϊκός χρίζει φύλακα-άγγελό του έναν γκολκίπερ που επιδίδεται στο λεγόμενο on the job training! Δηλαδή προπονείται στη δουλειά...

...το κεφάλι του κασίδη...

Η επόμενη σκέψη για κάποιον που προπονείται στη δουλειά είναι ότι θα μάθει κιόλας στου κασίδη το κεφάλι. Αυτή είναι η μία πλευρά της υπόθεσης, διότι όντως ο Τζόρβας πριν από το ματς με τον Λεβαδειακό μετρούσε 2.174 λεπτά συμμετοχής στην Α’ Εθνική: σε λιανά, αυτά κάνουν 24 ακέραια ματς με τον ΟΦΗ και εκείνα τα 14 λεπτά επί Μουνιόθ με τον Παναθηναϊκό. Συν τοις άλλοις, ένα βασικό προσόν του τερματοφύλακα (πρέπει να) αποτελεί η εμπειρία που, όπως είπε κάποτε ο Χάινριχ Χάινε, «είναι το καλύτερο σχολείο, αλλά έχει πολύ ακριβά δίδακτρα». Το αν ο Παναθηναϊκός πληρώσει πολλά λεφτά ή τη βγάλει τσάμπα για να μάθει (ο Τζόρβας) θα φανεί στη συνέχεια του πρωταθλήματος και του Τσάμπιονς Λιγκ...

...και η φανέλα με το Νο 30

Οι οδηγοί του πρωταθλήματος που κυκλοφόρησαν από τις εφημερίδες τις παραμονές της έναρξης της Super League έχουν συμπεριλάβει τον Τζόρβα στο ρόστερ του ΟΦΗ. Αυτό, βεβαίως, διορθώνεται! Εκείνο που δεν διορθώνεται είναι η? φιλοδοξία του να παίξει και να αποδείξει ότι δεν αποτελεί απλά τον ευνοημένο του rotation, αλλά τον τερματοφύλακα που μπορεί να πάρει τη φανέλα στο σπίτι του! Τη φανέλα όχι με το Νο 1 που φορούσαν παλιά οι τερματοφύλακες, αλλά με το Νο 30, την οποία κουβάλησε από το Ηράκλειο και τη σιδέρωσε την Κυριακή το πρωί για να τη βάλει και να τραγουδήσει στην πίστα, σαν πρώτο όνομα πια στη μαρκίζα...

ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΣΚΟΥΝΤΗ ΑΠΟ ΤΟ GOAL